14 Eylül 2015 Pazartesi

King's College 'ta MA yapmak için gerekenler

Özellikle yeni başlayan bursiyer arkadaşlar için yardımcı olacağını düşündüğüm bir paylaşım yapmaya karar verdim. Umarım faydalı olur.

İlk olarak King's College hakkında genel bir bilgi vermek istiyorum. Times'ın World Reputation Ranking listesinde King's College 2015 yılında 31. sırada bulunmaktadır. Linkini paylaşıyorum, buradan diğer üniversiteleri de inceleyebilirsiniz.

https://www.timeshighereducation.co.uk/world-university-rankings/2015/reputation-ranking#/sort/0/direction/asc

 Bilindiği üzere özellikle YLSY bursiyerlerinden Milli Eğtim Bakanlığı dünya sıralamasında ilk 500 içinde bulunan bir üniversiteden kabul alınmasını talep ediyor. Bu konuda King's College'ın sıralamasında Milli Eğitim Bakanlığından yana herhangi bir sıkıntı yaşamazsınız. Okulun eğitim kalitesine gelince sıkı ve net kuralları olan bir okul ve gerçekten bu okula başlamak istiyorsanız, sıkı çalışmanızı ve psikolojinizi yüksek tutmanızı öneririm. Rekabet oranı yüksek olduğu için kütüphanede en az 8 saat harcamanız gereken durumlarla karşılaşacaksınız ve ayrıca peşin olarak uyarmak isterim ki, bursiyerler arasındaki genel kanı olan "bizim bursumuz var, para güvencemiz var, İngiltere'de tüm okullar paraya bakıyor, kesinlikle sıkıntı yaşamayız olmadı hocalarla konuşuruz" diye bir düşünceniz varsa King's College size göre bir yer değil. Okul'un zaten para ile ilgili bir sıkıntısı yok.

Kampüs Hayatı

King's College'ın Londra'nin merkezinde dağılmış şekilde bir çok kampüs binası bulunmaktadır. Strand, Waterloo, Denmark Hill etc. Özellikle Strand campus tam şehrin göbeğinde, öğle araları Thames nehri ve London Eye manzarası ile kahve içebileceğiniz ve ulaşım olarak her şekilde kolayca gelebileceğiniz bir konuma sahip. Daha fazla bilgi edinmek isteyenler için linkini paylaşıyorum.

http://www.kcl.ac.uk/campuslife/index.aspx


Başvuru Süreci

Ben geçtiğimiz Mart ayında başvurumu tamamladım. Öncelikle bireysel olarak başvuru yapmadığımı belirtmek istedim çünkü süreç boyunca dil ile uğraşıyorsunuz ve ders çalşmanız gerekiyor IELTS sınavını geçmek için bu nedenle ücretsiz danışmanlık şirketi ile çalıştım. Eğer halihazırda danışmanlık şirketi arayan bursiyer arkadaşlar varsa şiddetle Alternatif Yurt dışı Danışmanlık Şirketini öneririm. Özellikle Ali Isıl Bey ile irtibat kurarsanız size istediğiniz her okuldan kabul alacaktır. Görüşmek isteyenler için Ali Bey'in iş numarasını paylaşıyorum.

ALİ ISIL (ALTERNATİF yurtdışı danışmanlık) : 0533 815 0045

Bunun haricinde okula başvuru yapabilmek için "personal statement" hazırlamanız gerekiyor. Neden bu üniversiteyi seçtiğiniz, ne konuda çalışmak istediğiniz, akademik ilgi alanlarınız vs. Bu bölümü önümüzdeki günlerde "Personal Statement Nasıl Hazırlanır" adlı ayrı bir başlık altında daha ayrıntılı yazmayı planlıyorum.

Ayrıca akademik CV oluşturmanız gerekiyor. Ne zaman mezun olduğunuz, varsa yayınlarınız katıldığınız programlar, seminerler varsa iş tecrübeleriniz etc.

Kilit nokta ise bölümünüz ile ilgili, eğer felsefe bölümünden MA yapacaksınız sizden 3000 kelimelik essay istiyorlar başvuru sürecinde. Lütfen özen gösterin çünkü ben ilk olarak hiç özen göstermeden yazıp -formalite olduğunu düşündüğüm için- University of YORK 'a başvurdum ve reddedildim. Bilginize.

Gereken IELTS puanı ve Pre-sessional Course olanakları

Bilindiği üzere İngiliz Üniversitelerinin Amerikan Üniversitelerinden farkı Pre- sessional Course olanaklarının bulunması. Eğer IELTS sınavından overall 7 puanınız varsa direk MA 'e başlayabilirsiniz. Fakat gerekli puanı alamadıysanız Pre- sessional Course 'a başlayabilirsiniz ki şunu belirtmeliyim King's College'ın Pre- sessional Course'u gayet katı kurallara sahip MA kabulünuz olması geçeceğiniz anlamına gelmiyor, sıkı çalışmazsanız kalma ihtimaliniz çok yüksek. Eğer kalırsanız MA 'ye başlayamıyorsunuz ne yazık ki  ve Bakanlık sizden kursa ödenen parayı talep ediyor. Bilginize.

17, 13, 9 ve 5 haftalık Pre- sessional kursları bulunmakta ve aldığınız IELTS puanına göre bu kurslara katılabilirsiniz.
Örneğin; Arts & Humanities  departmanında MA için almanız gereke IELTS puanları aşağıda;

13 WEEKS - 6.0 (minimum 5.5 in all skills)
9 WEEKS - 6.0 (minimum 6.0 in all skills)
5 WEEKS - 6.5 (minimum 6.5 in Reading
and Writing, 6.0 in other skills)

Diğer departmanlar için gerekli dil puanlarına aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

http://www.kcl.ac.uk/study/elc/study/pre-sessional/presessional-2014-PG.pdf


Pre- sessional Course

Pre- sesisonal 'a başladığınızda sizi uykusuz ve stresli günler bekliyor bilginiz olsun çünkü geçme notu diğer üniversitelerden farklı olarak min. 70 (departmanına göre değişikilik gösterebiliyor)
Size ilk olarak formative yani notlandırılmayan essay yazdırıyorlar, bunun haricinde akademik çalışma nasıl yapılır, kaynak nasıl taranır, akademik bir essay nasıl yazılır, kaynakça nasıl gösterilir vs. gibi konulara yoğunlaşıyorlar kesinlikle size dil öğretmiyorlar siz zaten essay hazırlarken ister istemez dili öğreniyorsunuz.
Formative essay ve presentation yaptıktan sonra birçok feedback alıyorsunuz hocanızdan ve en son notlandırılacak olan essayinizi ve presentation ınızı hazırlıyorsunuz ardından 3 saatlik reading, listening ve writing sınavı oluyorsunuz. Yazdığınız essayin %45 i, presentation ın %15 'i ve final exam'in %40 'ı alınıyor ve toplanıyor eğer 70 puanınız yoksa ki 67 gibi bir puanla kaldınız departmanınıza yazı yazılıyor ve genellikle departmanlar kabul ediyor. Fakat 65 gibi bir puanla kalırsanız kesinlikle kabul alma şansınız yok. Ayrıca departmanların esnekliği değişkenelik gösterebiliyor, örneğin klinik psikoloji gibi bir alanda MA yapmak istiyorsanız -çok popüler bir alan olduğu için- 69 ile reddedilen kişiler bulunuyor. Bu nedenle okula başlamadan önce çok iyi analiz edip öyle karar vermenizi öneririm.





11 Eylül 2015 Cuma

IELTS BAND 6 / 6.5 İÇİN GEREKLİ KELİMELER ve İPUÇLARI 5. BÖLÜM

IELTS sınavından yüksek puan almanın en önemli etkenlerinden biri kullanılan kelimelerin seviye dereceleridir. Örneğin A2 seviye bir kelime yerine B2 ya da C1 seviye kelime kullanmak puanınızı otomatik olarak yükseltecektir. Bu bölümde paylaşacağım kelimelerin yanına seviyelerini de yazacağım, böylelikle hangi kelimenin advanced C1-C2 hangi kelimenin upper B1-B2 olduğu daha açık görülecektir. Özellikle speaking ve writing partta puanınız otomatik olarak artacaktır. İyi çalışmalar.

1-) neglect (n/v) C1
to give too little or no attention or care to sb/sth - ihmal etmek
* Don't neglect your health
* The old house had stood neglected for years
- neglected (adj) / ihmal edilmiş
* neglected children

2-) " will " yerine kullanabileceğiniz filler (özellikle writing 1. partta puanınızı direk yükseltecek)
to be likely to
to be predicted to
to be estimated to
to be certain to
* The average annual rainfall is predicted to be ten per cent lower than today's figures

3-) foresee (v) C1
to know or quess that sth is going to happen in the future / tahmin etmek
* Nobody could have foreseen the result of the election

4-) obsolete (adj) C1
no longer useful because sth better has benn invented / tarihe karışmış, kullanımdan kalkmış
* obsolete technology

5-) word processor (n)
telefondaki otomatik kelime düzenleyici

6-) undoubtedly (adv)
hiç şüphesiz, şüphesiz ki

7-) require (v) B1
to need sth / istemek, gerektirmek
* Dogs require a lot of attention and care

8-) suggestion (n) B1
teklif, öneri
* Has anyone got any suggestions for how to solve this problem?

9-) acquire (v)
to obtain or buy sth / edinmek, elde etmek
* He's acquired a reputation for being difficult to work with

10-) requirement (n)
something that you need or that you must do or have / ihtiyaç, koşul
* university entrace requirements
* They grow enough vegetables for their own requirements

11-) tackle (v)
to make an effort to deal with a difficult situation or problem / ele almak, hakkından gelmek, üstesinden gelmek
* The government must tackle the problem of rising unemployment

12-) committed to sth (adj)
sağdık, bağlı, gönül vermiş
* The company is committed to providing quality product

13-) overcome (v)
to manage to control or defeat sb/sth / üstesinden gelmek, alt etmek, yenmek
* She tried hard to overcome her fear of flying

14-) break-in (n)
the act of entering a building by force, especially in order to steal sth / zor kullanıp girme, soygun
* The police say there have been seeveral break-ins in this area

15-) turn upside down
altını üstüne getirmek

16-) unbalanced income distribution
dengesiz gelir dağılımı

17-) defeat (v) B1
- to be too difficult for sb to do or understand / aşmak
* I've tried to work out (çözmek) what's wrong with the car but it defeats me
- to win a game, a fight, a vote against sb / yenmek
* The army defeated the rebels after three days of fighting

18-) assign (v) C1
- assign sth to sb/sth - to give sth to sb for a particular purpose / ayırmak, tahsis etmek
* We assigned 20% of our budget to the project
- assign sb to sth - to give sb a particular job to do / atamak, görevlendirmek
* She was assigned to the publicity department (reklem, tanıtım departmanı)

19-) widespread (adj)
found or happening over a large area; affecting a large number of people / büyük çapta , yaygın
* The strom has caused widespread damage
* widespread discrimination

20-) progressive (adj) C1
- using modern methods and ideas / ilerici çağdaş
* a progressive school / a progressive views
- happening or developing steadily / gittikçe artan, kademeli, aşamalı
* a progressive reduction in the number of staff

21-) payment for sth (n)
ödeme
* payment of a bill
* I did the work last month but I haven't had any payment for it yet
- an amount of money thet you must pay / ödeme
* They asked for a payment of 100 pound as a deposit

22-) incite sb to sth (v)
to encourage sb to do sth by making them very angry or excited / kışkırtmak
* He was accused of inciting the crowd to violence
* to incite racial hatred

23-) a straw poll
kamuoyu yoklaması

24-) cereal (n) A2
tahıl, tahıl gevreği

25-) fibre (n)
lif
* Wholemeal bread is high in fibre






IELTS BAND 6 / 6.5 İÇİN GEREKLİ KELİMELER 4. BÖLÜM

Tüm kelimeler Cambridge IELTS kitabından çıkartılmıştır. Kelime kartları şeklinde haftalık olarak çalışılması önerilir. Cümle içinde kullanımları ve aldığı preposition lara lütfen dikkat edininiz. İyi çalışmalar.

1-) strike (n)
-a period of time when people refuse to go to work, usually because they want more money or better working conditions / grev
* Union members voted to go on strike
* The workes have been on strike for two weeks now
- saldırı
* an air strike

2-) severely (adv)
şiddetli bir şekilde, sert bir şekilde
* The roof was severely damaged in the strom
* The report severely criticised the Health Service

3-) conduct (v)
to organize and do sth, especially research / idare etmek, yürütmek
* to conduct tests / a survey / an inquiry

4-) competent (adj)
having the ability or skill needed for sth / yetenekli, ehil
* Isobel is competent at her job
* He is not competent to be a manager

5-) prospect (n)
- prospect of sth/ of doing sth - the possibility that sth will happen / şans , olanak, olasılık
* There is little prospect of better weather before next week
- prospects (plural) chances of being successful in the future / ilerleme olanağı, gelecek
* At the age of 25 he was an unemployed musician with no prospects

6-) as opposed to
- ( used to emphasize the difference between two things) rather than; and not / karşı
* Your work will be judged by quality, as opposed to quantity

7-) an opinion poll (n)
a way of finding out public opinion by asking a number of people their views on sth / kamuoyu yoklaması
* This was voted best drama series in a viewer's poll

8-) matter (v)
( not used in the continuous tense) matter to sb to be important / önemli olmak
* Does it matter if we are little bit late?

9-) distinct (adj)
- clear, easily seen, heard or understood / belirgin, açık, seçik
* I had the distinct impression that she was lying
- distinct from sth- clearly different / farklı, ayrı
* Her books fall into two distinct groups : the novels and the travel stories
* This region, as distinct from other parts of the country

10-) vast (adj)
extremly big
* a vast sum of money
* a vast country

11-) massive (adj)
very big
* a massive increase in price
* a massive city

12-) as regards sb/ sth
in connection with sb/sth - hakkında, ilgili, konusunda
* What are your views as regards this proposal?

13-) in/ with regard to sb/sth
about sb/sth; connected with sb/sth - bakımından, açısından , -e gelince
* with regard to the details - these will be finalized later
* It has been a successful year financially, so in this regard (bu bakımdan) we have been fortunate

14-) regarding
about or in connection with / ilgili, hakkında, konusunda
* Please write if you require further information regarding this matter

15-) redistribute (v)
to share sth out among people in a different way from before / yeniden bölüştürmek

16-) inferno (n)
a very large uncontrolled fire
* The building was an inferno by the time the fire service arrived

17-) swerve (v)
to change direction suddenly / direksiyon kırmak, aniden yön değiştirmek
* The car swerved to avoid the child
- also noun ; ani dönüş yapma

18-) write - off (n)
a thing, especially a vehicle, that is so badly damaged that it is not worth repairing
hurda olmuş araba vb, hurdaya çıkmış araba

19-) pile - up (n)
a crash that involves several cars, etc. / zincirleme kaza
* Ten people were injured in pile- up on the ring road

20-) wreckage (n)
the broken piece of sth that has been destroyed / enkaz
* They searched the wreckage of the plane for evidence

21-) leak (v/n)
- to allow liquid or gas to get through a hole or crack / sızdırmak, kaçırmak
* The boat was leaaking badly
- the liquid or gas that gets through a hole / sızıntı

22-) leak out (Pv)
used about secret information- to become known
* The government did not want the details to leak out

23-) bruise (v/n)
- çürük, yara bere
* He didn't break any bones but he suffered cuts and bruises to his face
- çürütmek, morartmak
* I've got the sırt of skin that bruises easily

24-) concuss (v)
to injure sb's brain by hitting their head / beyinde sarsıntı meydana getirmek
* I was slight concussed when I fell of my bicycle

25-) concussion (n)
beyin sarsıntısı
* I had concussion after the accident





10 Eylül 2015 Perşembe

IELTS BAND 6 / 6.5 İÇİN GEREKLİ KELİMELER 3. BÖLÜM

Cambridge IELTS kitabından çıkartılmış kelime listesi 3.bölüm. Herkese kolay gelsin

1-) currency (n)
para, döviz
* The currency of Argentina is the peso
collocation: a weak / strong / stable currency

2-) prop up (v)
to support sth that would otherwise fall / ayakta tutmak, desteklemek
* They propped up the side of the shed with logs of wood

3-) set out to do sth (v)
to decide to achieve sth / bir işe koyulmak, kalkışmak, amaçlamak
* He set out to prove that his theory was right

4-) the fringes of society
the edge of society

5-) mint (coins) 
para basmak

6-) touch on/upon sth (v)
to mention or refer to a subject for only a short time/ bir konuya değinmek

7-) dizzy (adj)
-feeling as if everthing is turning round and that you might fall / başı dönen
* I feel /get dizzy in high place
- very great, extreme / baş döndürücü
* The dizzy pace of life in London
* The following year, the band's popularity reached dizzy heights

8-) storey (n)
one floor or level of a building / kat 
* The building will be five storeys high

9-) reflect (well, badly, etc. ) on sb/sth (v)
to give a particular impression of sb/sth (iyi/kötü vb.) izlenim bırakmak
* It reflects badly on the whole school if some of its pupils misbehave in public

10-) reflect on/upon sth (v)
to think, especially deeply and carefully, about sth / dikkatle düşünmek, düşünüp taşınmak
* I really need some time to reflect on what you've said

11-) reflect sb/sth in sth
to show an image of sb/sth on the surface of sth such as mirror, water or glass / yansıtmak
* She caught sight of herself reflected in the shop window

12-) reflect (v)
- to send back light, heat or sound from a surface / (ışık, ses, ısı vb.) yansıtmak
* The window reflected the bright morning sunlight
- to show or express sth / yansıtmak
* His music reflects his interest in African culture

13-) bring (sth) in (v)
to introduce sth / (yasa vb.) getirmek, sunmak
* The government have brought in new law on dangerous dog

14-) contemporary (adj)
- modern, çağdaş
* contemporary music/ art/ design
- a person who lives or does sth at the same time as sb else / çağdaş, akran
* The Beatles and their contemporaries changed popular music in the 60s.

15-) stand in (for sb)  (v)
to take sb's place for a short time/ birinin yerini almak, vekalet etmek
* Mr Jones is standing in for Miss Evans this week

16-) external (adj)
- connected with the outside of sth / dış, harici
* The cream is for external use only
- coming from another place / dışarıdan gelen
* You will be tested by an external examiner

17-) equip sb/ sth with sth (v)
to supply sb/ sth with what is needed for a particular purpose / donatmak
* We shall equip all schools with new computers over the next year
* The flat has a fully-equipped (tam teçhizatlı) kitchen

18-) bound to do sth
- certain to do sth / -olacağı kesin, olacağı belli
* You've done so much work that you're bound to pass the exam
* There are bound to be problem in a situation like this

19-) disrupt (v)
to stop sth happening as or when it should / sekte vurmak, engellemek
* The strike severely disrupted flights to Spain

20-) disruption (n)
engelleme, sekte vurma

21-) diversity (n)
çeşitlilik
* cultural and ethnic diversity

22-) epoch (n)
a period of time in history ( that is important because of special events, characteristics) / çağ, çığır

23-) supply (n)
a store oe amount of sth that is provided or available to be used / donanım, tedarik, stok
* The water supply was contamineted 
* In many parts of the country water is in short supply

24-) supply (v)
to give or provide sth / sağlamak , temin etmek; ihtiyacı karşılamak, tedarik etmek
* The farmer supplies eggs to the surrounding villages
* He supplies the surrounding villages with eggs

25-) prosperity (n)
the state of being successful, especially with money / zenginlik, refah, kalkınma
* Tourism has brought prosperity to many parts of Spain







 











IELTS BAND 6 / 6.5 İÇİN GEREKLİ KELİMELER 2. BÖLÜM

25 kelimelik bölümlerle kelime kartları hazırlayarak ve günlük tekrar ile ezberlemeniz ve cümle içindeki anlamlarını da dikkate alarak çalışmanızı tavsiye ederim. Herkese başarılar diliyorum.

1-) marked
-clear, noticeable / göze çarpan
* I have noticed a marked difference in consumer spending habits
- in a completely different way / in marked contrast
* It's warm and sunny now, in marked contrast to last week's rain

2-) suppose (v)
- to think that sth is probable / sanmak, düşünmek
* I don't suppose that they are coming now
- to pretend that sth will happen or is true / varsaymak, farzetmek
*Suppose you won the lottery. What would you do?

3-) participate in (sth) (v)
to take part or become involved in sth / katılmak, yer almak
* Students are encouraged to participate in the running of the college

4-) prescribe (v)
(ilaç, tedavi) yazmak, vermek
* Can you prescribe something for my cough please, doctor?

5-) consult sb/sth - about sth (v)
danışmak, başvurmak
* If the symptoms continue, consult your doctor

6-) consult with sb (v)
görüş alışverişinde bulunmak
* Harry consulted with his brothers before selling the family business

7-) conservative (adj)
tutucu, muhafazakar

8-) unusual (adj)
görülmedik, alışılmamış, sıradışı
* It's unusual for Joe to be late

9-) loath to do sth (adj)
gönülsüz
*He was loath to admit his mistake

10-) disenchantment with (n)
hayal kırıklığına uğrama
*There is increasing disenchantment among voters with the government's policies

11-) prior to
-den önce
* prepare the surface prior to applying the first coat of paint

12-) consultation (n)
danışma, muayene

13-) disillusioned (adj)
hayal kırıklığına uğramış
* She is disillusioned with nursing

14-) sceptical (adj) of/about sth
şüpheli
* Many doctors are sceptical about the value of alternative medicine

15-) empirical (adj)
deneye dayanan, deneysel
* empirical evidence

16-) high standing (adj)
itibarlı

17-) erode (v)
use about the sea, the weather, etc.
the destroy sth slowly / aşındırmak, yıpratmak
* The cliff has been eroded by the sea

18-) resist (v)
direnmek, karşı koymak
* The government are resisting pressure to change the law

19-) incentive (n) for/to sb/sth- to do sth
teşvik
* The company is offering cash incentives to staff to move another area
* There is no incentive for young people to do well at school because there aren't any jobs when they leave

20-) bottom line
uzun lafın kısası, sonuç olarak

21-) clientele (n)
müşteri
* potential clientele

22-) treatment (n)
tedavi

23-) relief from sth (n)
ferahlık, rahatlama
* The drugs brought him some relief from the pain
* What a relief! That awful noise has stopped
* It was a great relief to know they were safe

24-) attendance (n)
katılım
* There was a poor attendance at the meeting
*Church attendance has decreased in recent months

25-) noteworthy (adj)
dikkate değer, önemli


IELTS BAND 6 / 6.5 İÇİN GEREKLİ KELİMELER 1. BÖLÜM

IELTS overall 6 / 6.5 band ını hedefleyenler için öğrenilmesi gereken kelimeleri Türkçe anlamları ve örnek cümle içinde kullanımları ile vermeye çalışacağım. Bu kelime listelerini ayrıca YDS sınavı için de kullanabilirsiniz. Temel kelimelerden başlayıp gittikçe advanced seviye kelimeleri içeren listeler yayınlamaya gayret göstereceğim. Tüm kelimeler Cambridge IELTS çalışma kitaplarından tek tek alınmıştır. Kelime kartları hazırlayarak ezberlediğim bu kelimeler sayesinde istediğim IELTS bandına ulaştım. Umarım işinize yarar bu küçük çalışmam. 

List 1 (Temel Kelimeler)

1-) Prolific ( adj) 
used especially about a writer, artist 
üretken
a prolific goal sconer

2-) Handle (v)
ele almak, idare etmek, başa çıkmak
* This port handles 100 million tons of cargo each year.
*I have a problem at work and I don't really know how to handle it.

3-) Dull (adj)
boring / sıkıcı, ruhsuz, tekdüze
* Miss Potter's lessons are always so dull.
kasvetli/ donuk
* The room is painted in dull colours

4-) Stimulating (adj)
ilginç, heyecanlı
*I don't find English lessons very stimulating

5-) Family- friendly (adj)
suitable for children
* A restaurant is very family-frendly

6-) Winding down (adj)
Relaxing
After very busy day you can use

7-) Unwind (v)
dinlenmek, yorgunluk atmak
sarılı bir şeyi çözmek, açmak ya da çözülmesi, açılması
* The bandage had unwound

8-) Uncover (v)
Meydana çıkarmak
* Police have uncovered a plot to murder a top politician

9-) Function (n)
işlev, görev
* The function of the heart is to pump blood through the body

10-) Dishonest (adj)
sahtekar

11-) Capillary (n)
kılcal damar

12-) Notion (n)
fikir
a notion that... / of sth
* You seem to have no notion of how difficult it is going to be

13-) Expose (v)
Meydana çıkarmak, ortaya çıkarmak
*The politician was exposed as a liar on TV

14-) Generate (v)
üretmek, meydana getirmek / to produce or create sth.
* I think this new product will generate a lot of income for the company

15-) Consequent 
sonucu olan
* The lack of rain and consequent poor harvest have led to food shortages

16-) Pertinent (adj)
ilişkili / relevant
* to ask a pertinent question

17-) Signify (v)
to express or indicate sth. / belirtmek, ifade etmek
* They signified their agreement by raising their hands.

18-) Undergo (v)
mazur kalmak, geçirmek, başından geçmek
* She underwent a five-hour operation

19-) Entice (v)
entice sb into sth (or) doing sth
kandırmak
*Advertisements try to entice people into buying more things than they need

20-) Ubiquitous (adj)
her yerde mevcut
* the ubıquitous mobile phone

21-) Discard (v)
to throw sth away because it is not useful
atmak

22-) Rural (adj)
kırsal, kır
*The part of France is very rural

23-) Chill out (Pv)
to relax and stop feeling angry or nervous about sth
gevşemek, sakinleşmek
*Sit down and chill out

24-) İntention (n)
an intention of doing sth (or) to do sth
niyet, tasarı, amaç
*Our intention was to leave early in the morning
*I borrowed the money with the intention of paying it back the next day
*I have no intention of staying indoors on a nice sunny day like this

25-) Stark (adj)
1) unpleasant and impossible to avoid 
acı, katı, acımasız
*He now faces the stark reality of life in prison
2) very different to sth in a way that is easy to see 
çok açık, katıksız
*In stark contrast to the old buildings in area are five enormous new tower blocks










2 Eylül 2015 Çarşamba

Tier4 İngiltere vizesi mülakatı için ipuçları

İngiltere'de öğrenim görmek için iki tane temel vize türü mevcuttur. İlki özellikle dil okuluna başlayacaklar için verilen student vizesidir. Bu vizeye başvurduğunuzda herhangi bir mülakata girmenize gerek yoktur 10 ya da 15 gün içinde elinize ulaşır ve kursunuzun bittiği gün ülkeyi terk etmek zorundasınızdır. Extra bir gün dahi kalmanıza izin verilmez. Diğer vize türü Tier4 olarak adlandırılır ve özellikle master ya da PHD yapacaksanız bu vize türünü almanız gerekir ve vizeye başvurduğunuz da Skype üzerinden İngilizce mülakata alınırsınız. Burada işinize yarayacak birkaç öneride bulunmak istiyorum. Bu mülakatın amacı sizin İngiltere'de kalmayacağınızdan emin olmak içindir ve açık konuşmak gerekirse çok formal bir mülakattır sorular genellikle  şu şekildelir:

"İngiltere'de nerede kalacaksın?"
"Neden bu üniversitede master yapmak istiyorsun?"
 "Gelecek planın nedir?"
 "Neden bu bölümü okudun?"
"Yapacağın master sana ne kazandıracak?"

Yapmanız gereken çok soğuk kanlı olarak sorulara mantıklı cevaplar vermenizdir. Onlara ülkeye döndüğünüzde ne yapacağınızı açıkça söylemeniz gereklidir ki sizin İngiltere'de kalmayacağınızdan emin olsunlar. Ayrıca kalacak yer sorusu gerçekten tuzak sorudur ve sakın "amcamın oğlu orada yaşıyor yanında kalacağım" gibi cevaplar vermeyin. Bu tip cevaplar sizin ailenizden birilerinin halihazırda İngiltere'de bulunduğu ve gelecekte sizin de onlar gibi ülkeye yerleşeceğiniz izlenimini verir. Bunun yerine "okulun accommodation ın da kalacağım" demeniz çok daha uygun olur. Neden bu okulu seçtin tarzı sorularda ise genellikle "çünkü benim alanımda en iyisi" gibi cevaplar vermeniz kafi olur, "ucuzdu ondan seçtim" gibi maddi durumunuzu belli edecek herhangi bir cevap vermekten itinayla kaçının. Umarım bu tipler yardımcı olmuştur. Başarılar...